Heavensride 2019

Heavensride 2019 zit erop! Lees hier over de prachtige opbrengst voor het Hospice Zutphen

Een onvergetelijk dag! Met ruim 60 deelnemers en met het opgehaalde bedrag van ruim 15000 euro voor het Hospice Zutphen kunnen wij terugblikken op een geslaagd evenement!

De 400km groep aangekomen bij de Hemelpoort in Uithuizermeeden!

REACTIES VAN DEELNEMERS 2019

Jolanda Langeland: ” Prachtige sportieve belevenis! Echt genoten van deze unieke tocht. Iedereen met zijn/haar verhaal, de sfeer, geweldige verzorging en daarnaast een hele dag op de fiets. Mooier kun je je dagen niet krijgen! Op naar 2020! “

Margot Pardijs: “Wat begon als grapje werd al snel serieuze business.  Eerst het idee om 100km te fietsen, want eigenlijk amper op een racefiets te hebben gezeten, leek ons dat ver zat. Maar ergens zit er toch een bepaalde drang om altijd net iets meer te doen dan we kunnen…dus zo geschiedde de 200 km. Om ons heen waren de reacties super positief en wij werden steeds fanatieker, zowel op de fiets als met sponsorgeld binnenhalen. Dus ja, dan moet je nog 200 km gaan fietsen. Zenuwen, nog iets meer zenuwen en amper slapen de nacht voor vertrek, maar wat een ontvangst in het dorp. Kippenvel! Daar krijg je zoveel kracht van dat opgeven geen optie is. De tocht zelf viel reuze mee, wat hebben we heerlijk gefietst en wat mooi dat een ieder zijn eigen verhaal mee draagt. De laatste km’ s werden toch iets zwaarder, de wind nam toe, het eindpunt in zicht, nog even doorzetten..Maar wat een geweldige plek om te eindigen. Toch wel emoties die loskomen na een intensieve periode en rit, maar zo samen, zo met zijn allen, hebben we een geweldige dag gehad en heb ik 200 km samen met mijn broertje aan mijn zadel gefietst en hebben we samen de hemelpoort kunnen zien (wie had ooit gedacht dat ik fietsen leuk zou vinden……….”

Erik Bouwmeester: ” Mooie van deze tocht is, is dat het geen wedstrijd is. Voorbeeld hiervan is de stop in Dedemsvaart waar wij lang bij de ouders van Almar geweest zijn. En  IK dit keer geeeeen toilet bezoek . Ook de “dennenboom”  met de sleutelhangers is een prachtig idee. Volgende keer doe ik er 3 hangers is. Ik hoop niet meer. Volgende keer mogen we wel wat later in Vorden aankomen, want nu was het bezoek aan ‘De Herberg’ toch wel erg lang. Wat waren de laatste 100 meter naar huis toe zwaar. Ik wou bijna Jeannette opbellen of zij mij op kon halen. Voor de sfeer in huis is het maar goed dat ik dat niet gedaan heb. (03.15 uur of zoiets. Ik heb gelukkig geen Strava) Opvallend was zeker de groep van vrijwilligers. Wat een passie van die mensen. Deel VRTC en deel “vreemde” mensen in de groep is ook mooi. Ieder met zijn eigen verhaal en herinneringen over de overleden persoon in kwestie. Ik ben erbij op vrijdag 26 juni en misschien kunnen mijn familieleden nog assisteren als vrijwilliger.”

Heavensride 2019.

Fietsen om iemand te gedenken die is overleden. Wat een geweldig initiatief. Ben, mijn fietsvakantievriend van vroeger, veel te fit, weet me te overtuigen mee te doen. Nog nauwelijks wegkilometers in de benen maar een goede aanleiding om weer eens de rug te rechten en te gaan bikkelen op de fiets. Bijna vijf jaar geleden is mijn oudste broer Wim plots overleden. Vaak moet ik aan hem denken zeker als ik aan het fietsen ben. Hij heeft me enthousiast gemaakt voor het fietsen en nu is hij er niet meer. Ook zijn zoon Geert mist hem enorm. Het was dan ook niet moeilijk om hem enthousiast te krijgen voor deze ‘’ride’’ naar de hemelpoort in Noord Groningen. De voorbereiding bestaat voornamelijk uit het inslaan van veel proviand, het regelen van een Garmin en het in orde brengen van de fiets. Voor kilometers maken waren we te laat. Samen met Evert, de broer van Ben, reizen we met de trein van Amersfoort naar Zutphen en fietsen we naar Vorden in de Achterhoek.  Ben controleert onze fietsen en weet toch weer 1,5 uur te sleutelen. Een tocht organiseren en mecanicien, alles bij inbegrepen! Vroeg naar bed gastvrij bij Ben en Esther thuis, lekker ontbijtje en op naar de start om 05.00 uur op 300 meter van Ben zijn huis… maar helaas komen we net te laat, ze zijn erg stipt in Vorden, niet gek want een groot deel van de groep gaat heen en weer fietsen, 400 km. Een hoop volk op de been zo vroeg om de circa 50 deelnemers uit te zwaaien, het geeft het gevoel dat het hele dorp mee leeft. Met zijn drieën kop over kop halen we als snel een grote groep in en haken in. Uiteindelijk komen we terecht in de laatste groep die zeer gedisciplineerd een lekker tempo rijdt. Er wordt rustig 2 aan 2 gereden en afgewisseld zodat we binnen een uurtje iedereen hebben gesproken in de groep. Wat een gezellige mensen die Achterhoekers. Om 07.30 wordt er valk bij Ommen een appelgebakje gegeten bij een restaurant die voor ons de deuren opent. We zien de kinderen naar school fietsen en wij hebben er al bijna 60 km op zitten. Volgende stop is Beilen in het mooie Drenthe bij een scouting. Evert krijgt een buitenband zonder bobbel en koffie en broodjes en weer snel verder. Een beetje omrijden vanwege de TT, een bezoekje aan Bovensmilde, waar ik ooit 2 jaar heb gewoond en toch maar weer kop op kop om de gezellige groep weer in te halen.  We nestelen ons na een flinke achtervolging in de groep om lekker te gaan lunchen op een terras aan een meertje west van Groningen. Uitsmijters en broodje zalm worden verorberd en de stemming stijgt want de zon schijnt, de wind komt uit het noorden maar is slechts kracht 2 en we moeten nog maar 50 km. Het ‘’deurdrain’’ wordt weer ingezet, het Pieterpad gekruist en de Groningseklei en aardappelen begroet. Aangekomen bij de Waddenzeedijk voel je de pijntjes op veel plaatsen maar de voldoening is groot als we onthaald worden op het noordelijkste stukje vasteland van Nederland door een groep enthousiaste Heavensride volgers uit Vorden. Ik moest toch wel een paar tranen wegdrukken. Sleutelhangers in de boom, hamburgers van de BBQ een biertje en een foto bij het monument. Geert en ik hebben er van genoten. We droegen allebei een wielershirt van de Landmacht ter nagedachte aan Wim, die daarmee de Alp D’Huzes had volbracht. Geert reed op de oude fiets van Wim en ik had zijn wielerschoenen aan. Terug naar Afoort was net zo relaxed als de hele fietstocht. Op de fiets naar Uithuizermede en na een grondige wasbeurt op het perron en in soepele schone kleding met de boemel naar Groningen. Aldaar een frietje en een biertje op een terras en weer met de trein door naar Afoort. Als wij aankomen in Afoort en op de bank ploffen komt Ben & Co aan in Vorden na 400 km en een gemiddelde van 32,1 km/uur zie ik op Strava. Petje af mensen. Vorden en specifiek Ben en Esther, dank voor deze geweldige ervaring. Jullie zien me volgend jaar weer.